helg !

Nu har nästan hela min lediga långhelg gått, bara 1 dag kvar ! Men har gjort en hel del på de 2 dagar som varit. Fredagen började med sovmorgon, Limpan ringde och väckte mej strax efter 9 och det var tur för man kan ju inte sova bort hela dan :) Efter frukost och tidningsläsning och lite plock blev det långpromenad till skogen med Max för att kolla om det fanns nån svamp kvar, och det fanns det  !! Både trattisar och gula kantareller som nu ligger förvällda och klara i frysen, mums mums. På eftermiddagen blev det lite städning och förberedelser inför målningen och sedan for vi in till den stora staden för att gå på resturang. Det var min födelsepresent från Daniel och Josefin som skulle avverkas. En mycket god middag, en utsökt kalvkind (!!!) för min del där köttet fullkomligt smälte i munnen, så gott så gott. Sen avslutade jag med att falla pladask (jäkla trösklar och knän) men snälla människor hjälpte mej upp och ingen fara med knäna, jag blev lite mörbultad men det går över jag är van. Sen tog vi en promenad på stan det behövdes efter all god mat och tog bussen hem till landet.
Idag blev sen frukost och efter det en hundpromenad i det fina vädret. Kan man tänka solen sken det var länge sen. Efter kaffet for vi till stan för att jag skulle hämta min bil och Berra och Danne skulle fara till huvudstaden för att kolla hockey. Jag tog en tur på stan för att inhandla ett par julklappar. Sen blev det ÖB för lite mer shopping och jag avslutade med Coop för veckohandlingen.
Nu har jag ätit lite mat i min ensamhet och ska upp och städa badrummet innan Robinson-starten på tvn. Ser verkligen fram emot det för jag gillar Paulo som ska vara programledare i år. Han är en tuffing men han kan säker puffa fram deltagarna  också.




see you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback