ensamtid

I kväll har Berra varit på handboll så jag har varit ensam ett par timmar. Kan faktiskt tycka att det är ganska så skönt ibland. Man behöver inte tänka att på att laga nån särskild mat, en Modifast shake duger bra :) och sen lite fruktsallad till efterrätt, så gott så gott. Och sen kan man se på vad man vill på tv, surfa runt på datorn, och bara vara tyst och ha det bra.....Men sen är det ju rätt mysigt när han kommer hem också. Nu har jag kollat bondeprogrammet och det är ju också ganska kul att se. Undrar om tjejerna vet vad de ger sig in på när de blir ihop med en bonde. Det visste nog inte jag ska erkännas. Att vara ihop eller till och med gift med en bonde är ett speciellt sätt att leva. Man jobbar inte som bonde man ÄR bonde ! Punkt slut ! Från det man vaknar på morgonen och till det man går och lägger sig, så lever man med sitt jobb. Allrahelst vid vår och höstbruk, då är det intensivt ska jag säga. Då får man sköta allt annat själv, får då ser man knappt karln. Vilket kan vara väldigt svårt att förstå för andra (och även för en själv i början) Men det är så det är, upp tidigt och sent i säng hela veckan lång vare sej det är vardag lördag söndag eller helgdag. För det kan ju regna i morgon....Men å andra sidan kan ju en bonde vara ledig övrig tid när det är lite lugnare i lantbruket som inte andra kan. Barnen ser pappa lite mer kanske än andra gör (åtminstone under lågsäsong) för han finns ju i alla fall runt gården. Det är ett speciellt liv man lever som lantbrukare men ett härligt fritt och skönt liv med mycket frisk luft och härligt natur precis in på knutarna.
Ja det där blev väl en lovsång till guben min eller hur ?  Kan väl inte påstå att allt varit guld och gröna skogar men sammantaget ett mycket gott och roligt liv ! Jag skulle inte kunna tänka mej att vara gift med nån annan eller bo nån annanstans så det så !!
I morgon blir sista jobbardagen för den här veckan för min del, sen blir det långledigt ! Ska bli skönt, ska nog till att storstäda på fredag tror jag ! På lördag ska Berra till Stockholm för att se sitt favvolag Djurgårn spöa Färjestad på hovet så då får jag en lugn hemmakväll framför Robinson. Ser fram emot Roberto som programledare, jag tror han blir kanon.
Nej nu blir det natti natti



see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback