Uppdatering

Här kommer en liten uppdatering av vad som hänt i mitt liv de senaste dagarna;
I torsdagskväll gav jag mej av till Linköping för att tidigt i fredags morse sätta mej tillsammans med mamsen på planet till Amsterdam. Väl därmötte vi Diddi, efter bara ca 5 minuter på flygplatsen. Vi tog en buss till hotellet (vi är glada att vi satt längst bak och inte såg resan för det var en självmordsbenägen chafför som körde som en galning genom Amsterdam) Hotellet var litet och gemytligt med en hiskelig trappa upp till vårt rum (hotellet saknade hiss) Men väldigt trevligt rum, trevlig  personal och god frukost vad kan mer begära ?
När vi lämnat väskorna gick vi ut på vift. Närmast låg Heinicken bryggeriet och några kvarter därifrån låg en väldigt lååååång marknadsgata. Oh volken tur att vi inte hade några karlar med oss !!!! För rär kunde man titta och strosa länge ! Och shoppa ! Jag hejdade mej efter 2 väskor och ett par shorts (till Berra) men det kunde ha blivit mycket mycket mera men men det var ju första timmarna på semestern så man fick ju hålla lite i plånboken. Vi tog en macka och te (jo då vi drack faktiskt te) på ett litet fik och sen gick vi den lååånga marknadsgatan tillbaka. Där fanns allt man kunde tänka sej bröd snabbmat fisk blommor kläder smycken glasögon väskor skor och mycket mycket mera.
Sen tog vi en snabbtur i n i en supermarket för lite dryck att ha på rummet och då pratar jag inte te :) Nej Martini och en flaska vin fick det bli som för drink på rummet. Vi tog en vilopaus på hotellet och därefter gick vi ut för att leta resturang.
Efter mycket letande så hittade vi ett underbart litet ställe där vi intog kvällens middag:lammfile rösti och endive. Till det en flaska rött och till efterrätt Irisch coffie till mor och mej och kladdkaka till syster yster. Mums godaste middagen jag ätit på många många år. Köttet smälte i munnen. Sen blev det en promix till rummet och tidigt kväll,( denna natt snarkade mor)
Dagen därpå blev det promenad in till blomstermarknaden där det inhandlades diverse blomlökar. Vi gick shoppinggatan och fikade med utsikt över Amsterdam. Mer promenad och ett besök på Tulpanmuseet  innan vi fortsatte hem för eftermiddagsvila. På kvällen blev det thairesturang och kl 22 tog vi en kanalbåtstur genom alla kanaler i Amsterdam, tjusigt värre en mycket trevlig båttur.(Denna natt snarkade Diddi.)
Söndagen tillbringades på van Gogh-museet, i statsparken innan vi for ivög till flygplatsen där vi bjöd mor på fin middag på Burger king := )  Sorry morsan men det var ju det enda vi hade pengar till efter den här helgen.........
Skämt åsido en sån här helg gör jag gärna om, det var jätte mysigt och kul att umgås bara syrran mor och jag!! Tack för Sällskapet !!!
Efter det att jag kommit hem har det blivit jobb umgåtts lite med Sandra innan hon for hem igen och firat "lilla" gubben Daniel som blev 28 i tisdags, han bjöd på urgod smörgåstårta och Josefin hade bakat smaskig tårta, mums mums !
Igår blev det spinning och idag har vi jobbat i trädgården och grillat korv och snart är det andra semifinalen i Eurovisionen. Så det blir väl en koll på det.
Nej det här blev ett långt inlägg, hoppas ni orkade läsa