Dramatik

Idag var vi hos frissan Max och jag, så vi är så fina båda två :) om vi får säga det själva......Ja mitt blev kanske i kortaste laget men det växer ju så det knakar så det är snart långt igen jag lovar. Lämnade Max kl 8 sen for jag till Coop för veckohandlingen och kl 9 hade jag tid hos min frisör. Däremellan stod polisen och ville att jag skulle blåsa i  5 sekunder i ett litet rör, hmm. Fasen vad jobbigt det var att blåsa i 5 sekunder, men men snälla polisen sa att det gick strålande så det var bara att fara vidare. Till frissan som var det snabbaste jag varit med om och inte var hon speciellt munter heller, men men alla kan vi ha dåliga dagar jag är i allafall nöjd med resultatet. Sen blev det lite shopping och sen var det dax att hämta hunden som var så fin så fin. Nästan en ny hund han såg i alla fall bra mycket yngre ut haha om man nu kan säga så om en kille i sina bästa år. Han är ju bara 4. Sen bar det hemåt för att laga lite lunch till gubben och mej och det blev kåldolmar som han tjatat om så länge ! Jag må säga att han var nöjd och mätt och glad när  han gick ut för att jobba igen.
Jag tog en promenad med Max och gick längs vägen när jag mötte en långtradare med släp. Han körde ganska fort (som de flesta gör på den smala vägen tyvärr) höll ut för mej men saktade inte ner. När han passerat mej så (förmodar jag) fick han möte fick panik fick släng på släpet braschade in i en elledning !! sen vet jag inte vad som hände för jag såg inte resten men hörde bromsar men ingen krasch. Bilen han mötte körde om mej så det blev ingen krock men jag förstod att något hänt. Men eftersom jag hunnit ganska långt därifrån och dessutom hade hunden med mej och jag mötte flera bilar så fortsatte jag hemåt. Väl hemma for Bernt ner med cykeln för att kolla läget. Där stod långtradaren på vägen med trasigt släp, hela sidan var borta polisen var där och dirigerade trafiken, Sedan dess har trafiken gått långsamt förbi vår infart men nu verkar det som om de bogserat bort bilen. Tur att inget allvarligt hände det är klart att det är allvarligt att långtradaren går sönder men det kunde ju blivit en frontalkrock om en bil kommit från andra sidan !
Tänk om det kunde vara 50 hela vägen från skolan till Lista. Då kanske långtradarna och andra också förresten tycka att det är ide att köra lite saktare som det är nu körs det alldeles för fort, hoppas det inte händer igen och med tråkigare utgång.
Nej nu ska jag laga lite kvällsmat, för nu är städningen klar



see you

Kommentarer
Postat av: Mattias

Bernt tog ingen bild på lastbilen??

Postat av: annika

Nej och hade han gjort det med sin kamera hade du fått vänta ca 1 år på bilden (alltså tills filmrullen är full :) ) Men det var en DHL med släp.

2009-05-30 @ 07:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback