Vårmånad ???

Ska det vara vårmånad det här ; Mars ??? Vilket skämt ! Det vräker ner snö kunde tro det snart är julafton. Fy tusan det var inte kul att köra hem ikväll kan jag tala om. Stack iväg på spinning efter jobbet och när jag åkte hem vid 8-tiden så vräker snön ner och det är så spårigt på vägen så jag är glad att jag tog mej hem utan att fara ner i diket. Som tur var var det inte så många andra som var ute och sladdade. Mötte inte många bilar faktiskt ! Hoppas det lugnar ner sig till i morgon bitti när man ska till jobbet igen. Och att de har hunnit ut och plogat .
Dagen på jobbet var ganska lugn men lång som den gärna känns som när det inte är så mycket att göra. imorgon blir en väldigt kort dag jobbar bara till halv tolv , har bytt så jag jobbar länge på torsdag istället. Det blir en spännande dag i morgon för då kommer mitt växthus. Jag har redan börjat förgro lite frö : tomater gurka paprika majs och blomkål. Mest på skoj för att se om det tar sig, Jag planerar att sätta nån vindruvsplanta oxå och tar sig inte fröna så köper jag väl några färdiga plantor, jag är ju inte nåt proffs precis långt därifrån men tycker det ska bli kul att försöka i alla fall.
så här kommer det nästan att se ut inte så här stort och inte grönt men ungefär. Sen återstår bara en bra placering. Men det får nog bli på baksidan i alla fall där solen skiner nästan hela dagen. Men jag har ju tid på mej att bestämma var det ska stå blir ju inte aktuellt än på ett par månader ? Om man tittar ut nu så ser det inte lovande ut :) Nej nu ska jag ta mej en apelsin och drömma om vindruvsklasar och bostongurka.


See you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback