Skånehelg

Nu är jag hemma igen efter att ha spenderat ett par dagar i Skåne och Lund hos Sandra och Daniel. Åkte i fredags i strålande sol och kom hem idag med snö och regn. Men det har varit en lugn och mysig helg därnere. I fredags hade vi shoppingrunda på stan, fika på ett kondis med urgod bakelse sen god mat vin och tv mys på kvällen. Lördagen började med en riktig långpromenad där Sandra och jag såg halva Lund i snålblåst men välbehövlig promenad. Efter lunch blev det bio besök ; Män som hatar kvinnor ! En skitbra film nästan 3 timmar lång men väl värd att se. Skulle tro att man har störst behållning om man läst böckerna men den funkar nog om man inte gjort  det också. Jag kan knappt bärga mej till fortsättningarna. Vi var på Royal biografen där det var de skönaste biofotöljerna jag varit med om hade inte filmen varit så fängslande hade jag somnat helt klart ! Sen gick vi hem en sväng klädde om och tog ett glas vin för att sedan gå ut och äta. det blev Faitas med kyckling och biff och alldeles för mycket grön paprika men det var gott och mättande. På vägen hem gick vi in på anrika Grand hotells bar och tog var sin drink. Mycket goda !! Cosmonotiq hette den jag drack och den var verkligen god. Mmmmm. När vi kom hem spöade jag ungdomarna i lite Geni, så de fick somna gråtande hahaha men men det är inte lätt att vara smart.....
Här är lite bilder jag tog på promenaden genom Lund Våren har kommit lite längre men inte mycket......


Vi hann inte med nån tripp till Köpenhamn den här gången "som vi brukar" det får bli i sommar ! Men det är härligt att får åka ner till Skåne några dagar på våren på lite semester.


see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback