Sänkt lön-behålla jobbet ?

Fick höra att Metall gjort avtal om sänkta löner och kortare arbetstider för att få behålla jobben! Finns det nån garanti för att jobben finns kvar ? Jag tycker kanske att det vore bättre om direktörerna sänkte lönerna i stället dom som sitter på de högsta lönerna ! Jag förstår att det är en riktig kris i industrin så då tycker jag verkligen att de i högst ledning ska ta sitt ansvar och sänka istället för arbetarna. Sverige är djupt nere i krisen just nu och kommer säkert att falla ännu längre. Jag tycker synd om alla ungdomar som står på trappan till arbetslivet och vill in. De få jobb som finns kräver erfarenhet och hur ska man kunna få det när man aldrig kommer in på arbetsmarknaden ??  Nej idag får man vara glad över att man har ett jobb i morgon kan det vara borta !
Nej det här blev ett tungt inlägg..... Nu är det bara att ta nya tag och fara iväg till mitt älskade := ) Jobb ! Skämt åsido så trivs jag ganska bra faktiskt, omväxlande och man träffar många människor och får hjälpa dom.




see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback