Ost och marmelad

Ikväll har vi varit på ost och marmeladprovning ! Det var jättemysigt och gott. 4 marmelader: citronmarmelad, grön tomatmarmelad blåbärsmarmelad och fikonmarmelad. Därtill fick vi smaka 4 olika getostar ! Vad smaskigt va ? Först smakade vi på marmeladen och sedan ostarna och sedan kombinerade vi de olika smakerna. Jättekul och gott !! På en del kombinationer framkom osten och på en del försvann ostsmaken, konstigt ! Vi  fick också smaka ett mosserande vitt vin som var gjort av björksav och en dryck gjord av bara pressade blåbär ! Björksavsvinet var väl så där vågade inte smaka så ordentligt eftersom jag körde bil och det var 12 % alkohol i men det var inte så sött som jag hade förväntat mej. Blåbärsdrycken var sträv och väldigt gott ett bra alternativ till alkoholfritt vin till en god köttbit ! Istället för de där söta alkoholfria de har på bolaget.
Det blev en trevlig kväll men ganska kall (de har ju blomsterhandel och ostaffär så värmen saknas) Det blev ett par burkar marmelad med i kassen hem, osten går jag dit och köper en annan dag.
Nu är jag ganska trött och sliten ska slänga mej framför tvn.



see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback