mitt i veckan-nytt

Nej men inte har det hänt så mycket nytt inte så här mitt i veckan...... Snön faller FORTFARANDE !!!! Skitväder, nu är jag trött på det här, jag vill ha vår och varmt. Bara för att få lite vårkänslor ska vi äta potatis och matjefile i kväll till middag. Ja det är en vintervariant på sillen den ska nämligen serveras varm. Man strimlar purjolök och fräser i lite smör bara så den blir blank inte tar färg lägger matjefilen i en ungsfast form lägger dill och den frästa purjolöken över och slår på grädde. Lägger på folie och ställer in i ca 200-225 grader och låter det bli varmt. Kokt potatis till voila´ ! Middagen är serverad. Det är supergott !! salt och gott och enkelt !  I morgon ska Frasse till vetrinär Eva och kastreras. Vi får väl hoppas att han står här ute i morgon bitti när jag öppnar och sen gäller det att han stannar inne tills jag kommer hem från jobbet ! Men det är nog inga problem han gillar att ligga inne och lata sig på dagarna eftersom han är ute och jagar råttor på nätterna. Han har blivit en riktigt duktig råttjägare, men tyvärr så vill han gärna visa det för oss också och det är ju mindre roligt. Att se honom komma med en riktigt stor en  är lite äckligt faktiskt, jag gillar inte råttor och möss. Spindlar och ormar gör mej ingenting men råttor och möss kan få mej att springa upp för väggarna buhu. Nej nu ska jag se om potatisen kokat klart och matjen är varm.

see you

Råttjägaren som liten tuss !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback