Fiskvakt ???

Alltså hund och kattvakt har jag hört talas om till och med hönsvakt men fiskvakt ??? Det är vad vi är den här veckan i alla fulla fall. 2 små krakar som simmar omkring i en skål.... Ja de har faktiskt en trädstam(fejk) och en grön växt (oxå fejk) att leka bland men i alla fall! Jag vet inte om jag är riktigt inne på den här sortens djurhållning. Jag älskar djur och tycker verkligen det är mysigt med hund och katt till och med kanin men fiskar !! Vad fasen har man dom till ? inte att gosa med i alla fall, möjligtvis är de lite rofyllda att titta på men jag blir ganska nervös av att se dom simma runt runt runt (llite som speedway faktiskt när man tänker efter) (fast ljudlöst utan att de spyr ut massa avgaser)
Ja ja jag får väl försöka hålla dom vid liv den här veckan när L och M är på semester. Fast jag tror ju inte de skulle märka om en typ dog och jag köpte en ny..... Men de har ju varit snälla och varit både hund katt och hönsvakt åt oss och skött det med den äran så jag får väl försöka hålla Frasse från skålen, han är ju ganska hungrig av sig och en färsk fisk skulle nog kittla störtskönt i kistan hmmm.
Har ledig förmiddag idag så jag och max kunde ta en förmiddagpromenad, skönt . I kväll blir det spinning igen efter en dryg veckas uppehåll ska bli skönt.


Lite suddiga bilder men firrarna vägrade posa.....



see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback