Bakdag

Mmmm jag älskar doften av nybakat bröd. Har ju införskaffat en ny matberedare lagom till i julas, en sån där statusgrej sån som dom berömda på tv har :en Svart Kitchen-aid. Så nu bakas det för fullt, Mest matbröd förstås för jag har ju en suverän mamma som fixar bullar och kakor. Men som sagt matbröd har jag fått ganska bra kläm på, Har en underbar bok som heter A piece of cake som Leila LIndholm skrivit med en massa goda och inspirerande recept och dito bilder. Jag har nu bakat hennes tekakor för kanske tredje gången och de blir alltid lika bra. Kan rekommenderas. Enkelt och gott . Jag följer recepten ganska precis ändrar bara på mjölet för jag har sällan vetemjöl special hemma utan brukar ta det som finns i skåpet och det är för det mesta dinkel och vetemjöl med fullkorn. Det blir lika gott kan jag meddela. Idag har det blivit 24 tekakor och 2 limpor de senare efter ett nytt recept från boken under valnötsträdet av Anna och Fanny Bergström. Oxå en underbar bok med så härliga recept och bilder, måste ses.
Ute är det snökaos så jag skippar mötet i Malmköping i kväll, känner inte att jag vill ut på vägen mer idag. Det får bli en skön hemmakväll  i stället.´Här en bild på dagens bakvärk ;)

Visst ser det gott ut ?


see you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback