Ny vecka

Ja så har nu en ny vecka tagit sin början. Nu är vi ensamma igen i huset Berra och jag när mor farit hem till LKGP igen. Det var mysigt att ha henne här en vecka, att bli lite ompysslad, få bullar i frysen och finstädat. Nu börjar nedräkningen till semestern om 2 veckor. Ska bli skönt att få lite ledigt även om det blir lite uppdelat i år men det är ju jag själv som valt. Hoppas på fint väder bara så man kan utnyttja poolen igen. Nu är det väldigt kylslaget ute...... Känns inte som om man vill hoppa i precis. Ja det är klart vattnet är ju varmt men man kan ju inte hålla huvudet under vattnet hela tiden och några syretuber har jag inte införskaffat än så det får nog blir badkaret ett par dagar till,  Har hittat en kanonsida med väder timme för timme som jag kan tipsa om ; www.yr.no . Kul sida där man kan söka många städer och se hur vädret blir timme för timme, närmaste dagarna till helgen eller en vecka i taget.
Idag var en lång arbetsdag men i morgon är jag ledig igen eftersom jag jobbar lördag denna vecka. Men bara 8 dagar kvar att jobba sen SEMESTER. Ja först är det ju midsommar förstås och då drar vi ner till Krågedal som vanligt. Ska bli hur kul som helst, och blir det varmt är det ju ännu bättre, kanske kan bli ett månskensbad ??? Hur som helst så blir det många skratt det kan ni räkna med och lite sång och kanske nån liten tävling ???? Jag har laddat med tipspromenad bara så ni vet. En lite annorlunda tipspromenad som jag hoppas gör succé.
På fredag är dags igen; Att lämna blod på blodscentralen. Varje medmänniskas plikt enligt mej, i alla fall vi som kan och får ! Man får faktiskt en kick av att lämna blod. Första gången när jag gjorde det sov jag hela eftermiddagen efter det. Men nu efter ca 5 år så blir jag piggare ! faktiskt av det. Känns väldigt bra efteråt. Så jag vill gärna rekommendera andra att göra det. Funderar faktiskt på att anmäla min lilla Hund som blodgivare på Strömsholm. Hundar kan faktiskt få lämna blod om de är friska och kan ligga still i ca 15 minuter och det kan faktiskt min hund. Vi får se om vi tar ett samtal dit och ser om de är intresserade.
Tittade förresten på ett helt galet program alldeles nyss; Mamas boys eller nåt sånt hette det. 3 små vackra gossar skulle välja tjej tillsammans med sina MORSOR !! Hur fasiken kan man komma på nåt så dumt  och dessutom göra program av det !!!! Helt sanslöst ! Man kan tydligen göra program om det mesta !!
Här lite bilder av Berras fortsatta bygge,
 
Han är så duktig eller hur ??


see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback