Midsommarafton

Uppe med tuppen redan 2 pajer i ugnen !! Och solen skiner kan ni tänka men molnen hopar sig....... Men vi ger inte upp midsommarfirande så klart ! Det finns ju som bekant inget dåligt väder bara dåliga kläder eller hur är det alla
hurtbullar säger ? Vi har i alla fall packat varma kläder och regnbyxor för eventuella regn. Och värmande dryck......och då menar jag inte kaffe och te.......
Husvagnen är packad, ja jag har säkert glömt en hel del men men. Tidningen är läst, pajerna står som sagt i ugnen och jag bara väntar på att de ska bli klara sen blir den en dusch kanske ska väcka Berra innan..... Han är en riktig sjusovare, konstigt att han vågar han vet ju hur tokstressad jag blir när vi ska iväg nånstans !! Då är det inte kul att heta Bernt kan jag berätta eftersom han är av den segaste och nogranna sorten så blir det lite kollisioner när vi ska åka nånstans. Eftersom jag är tidigast av tidigast färdig och står och trampar medans han håller på och håller på och håller på. SÖLPUTTE är ett av många namn han får då....Stackarn....Man tycker han borde lärt sig efter ca 30 år tillsammans att jag blir sur när han är sen och vi inte kommer iväg som vi ska (eller som jag säger att vi ska ;)))))
Men det tar ju några timmar för att komma dit vi ska så jag blir ju så stressad... Så fort vi satt oss i bilen och kommit iväg så infaller sig lugnet. DVS Jag somnar. Eftersom jag går upp toktidigt när vi ska iväg för att hinna allt och inte stressa ihjäl mej så blir jag lite lite trött...... Men det är ju skönt för Berta i alla fall så slippar han mitt tjat då i alla fall.
Nej nu är det dags att krypa in i duschen . Ha en underbar midsommar allihop för det ska vi ha !


see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback