Blodgivare

I dag är det dax igen, jag ska iväg till blodgivningscentralen och lämna lite blod till blodbanken. Har varit blodgivare i ca 5 år nu och kan verkligen rekommendera detta. Första gången jag lämnade blev jag helt slut och sov en hel eftermiddag, tur att jag var ledig den dan för jobba hade jag inte orkat ! Men nu för tiden är det tvärtom ! Jag får en energikick av det helt enkelt, vet inte varför men pigg som tusan blir jag. Och sen känns det så bra att göra nåt nyttigt med nåt som faktiskt är gratis. Dessutom får man goda mackor frukt kaffe juice och om man vill en symbolisk peng eller sak. Fler borde anmäla sig, det tar så liten tid de har öppet många olika tider och är så gulliga och trevliga där uppe. Och proffs på att sticka så det gör inte ont heller.
Efter sticket ska jag iväg till jobbet och jobbar fram till kvällen. Verkar inte bli nåt poolväder ikväll så det blir väl ett glas vin till maten och sedan tv. Det är ju final i Talang tävlingen men det är ingen favorit för mej. Får se om det finns nån annan kanal som visar nåt kul eller så kanske det blir en film ? Vi får se.




see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback