utflykt

Igår var jag ledig från jobbet och dagen blev fullsmäckad av aktivitet. På förmiddagen var jag in till den stora staden och fick håret fixat, och lite ärenden gjorda. Efter det for jag hem fixade lunch och gick en promenad med dogge doggelito,( ja Max förstås)
Kl 14 hämtade jag upp fru Pettersson och sen blev det en utflykt i Sörmland. Första stoppet blev Jurss mejeri i Flen.
En liten besvikelse faktiskt. Ja inte på utbudet och de fina ostarna och de andra varorna de hade men på själva besöket. Jag hade förväntat mej en liten röd stuga med getter och får betandes i hagar utanför och sen lite bodar där man fick följa osttillverkningen, men ack vad jag bedrog mej. När vi letat oss fram till stället visade det sig att det låg i en industribyggnad granne med migrationsverket. En butik med andra ord, väldigt spartanskt och enkelt. Mest diplom på väggarna och lite varor utplockade på bord och 2 stora kyldiskar med ost. Men vi handlade lite ost och marmelad i alla fall, blir kul att bjuda ostexperterna från Frankrike på efter kräftorna på lördag.
Sedan for vi vidare till Hälleforsnäs där vi letade oss till Bruksområdet.  Där finns 2 Outlet butiker där den ena säljer husgeråd (mycket fina saker men oxå konstiga) och så Lager 157 där det finns en hel hoper kläder och skor att inhandla. Efter en fika på kafeet, goda smörgåsar och en supergod snickerskaka så vandrade vi genom varuhuset. Fanns mycket konstiga kläder (man är väl för gammal för dagens mode) mycket mönstrat och storblommigt både billigt och dyrt mycket märkeskläder och så lite baskläder. En tröja 5 pack strumpor och ett armband blev det till slut.
Sedan avslutade vi med att se Kolhusteaterns uppsättning av Allt eller inget. Ett gäng glada amatörer som gör en helt underbar musikal värd varenda krona ! Så duktiga talanger och vilka modiga killar, de avslutade showen i stringkalsonger och i sista scenen slängde de faktiskt dom oxå, spritt nakna alltså. Ja de stod i en trappa och var nakna i ungefär 2 sekunder men i alla fall, det kräver mod !!!
En mycket trevlig eftermiddag och kväll, nu börjar det vända uppåt med humöret tror jag...... Bara 1 ½ vecka kvar att jobba sen blir det lite semester igen.



see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback