Bakdag

Idag fick bli en bakdag för mej. Slutade tidigt så då får man passa på det blev 4 sockerkakor och 4 Foccacia. Det luktar ljuvligt i köket. Det är mysigt att baka och väldigt trevligt att ha i frysen om det kommer oväntat besök till kaffet.
Jag bakar som vanligt efter Leila Lindholms recept det blir faktiskt alltid bra ! Hennes bok A piece of cake kan varmt rekommenderas, jag har bakat många olika recept därifrån och faktiskt aldrig misslyckats !! Lätta recept med bra ingredienser som man faktiskt kan variera.
Just nu pågår minneshögtiden över Micael Jackson. En stor artist som gick bort alldeles för tidigt. Jag såg bilder från hans sista repetion 48 timmar före hans bortgång, fortfarande rytmen i kroppen och såg förvånansvärt pigg ut. Så tragiskt liv men ett sånt musikaliskt geni!! Just nu sjöng Jennifer Hudson hans underbara Il bee there . Vilken melodi och vilken text !!! Helt sagolik. Hoppas min favorit också kommer Heal the world. Jag gillar mest hans ballader faktiskt de har en varm ton och underbara texter. Jag tror aldrig vi kommer att se en sån stor artist igen.
Nu ska jag stoppa brödet i frysen och fortsätta titta och lyssna på programmet. Det blir svårt att välja kl 21 då börjar ju det underbara Morden i Midsommar. Det kan jag nog inte missa, minnesprogrammet kommer säkert i repris.


see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback