Snökväll

DET SNÖAR !! Tänk det kanske blir en vit jul i alla fall....hoppas hoppas !! Det blir ju så mycket mysigare med lite snö på marken och lite ljusare och roligare ja jag kan komma på hur många fördelar som helst !!!
I kväll blev det lite paj till mat, slängde ihop en med lite kassler champinjoner och lök blev hur gott som helst. Och sen har vi faktiskt vunnit i kväll !! Kan man tänka !! Vi brukar slänga in en Harry boy nästan varje lördag (på nätet förstås) och förra veckan gick vi och vann 94 kr på 6 rätt men i kväll slog vi till med 7 RÄTT !!! och fick in 305 kr på kontot !! Inga stora summor men glad blir man faktiskt för det lilla..... Bra hästar i kväll på Bergsåker !! Heja Örjan Kihlstedt han var bäst i kväll.
Gjorde ett försök med mina mintmandelbitar och det gick ju åt skogen förstås... Att jag aldrig lär mej. Kokade florsocker och vatten  och lite ättiksprit för länge så det stelnade alldeles för fort och blev stenhårt, var bara att slänga skiten och så fort jag köpt nytt florsocker så gör jag ett nytt försök för mandelmassan är utkavlad så det är bara att lägga på florsockersmeten. Men Ernsts jordnötsgodis blev smaskigt, jag lade det i frysen för bästa hållbarhet !! (Och för att inte Berra och jag ska gå och provsmaka innan jul, haha) I morgon måste jag nog ta en sväng till stan och handla lite grann, har bara 1 julklapp kvar men ska handla lite annat !
Nu ska jag slänga mig i soffan !!



see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback