Stockholmshelg

Ja så har man då spenderat helgen i Stockholm. Var uppbjuden av kusinerna och syrran, en eftersläpande
50-årspresent. Kom upp med tåget på förmiddagen och vandrade till Hotell Amarant där vi lämnade väskorna för
att bege oss ut på stan. En fika fick bli starten och sen blev det lite shopping. Hittade en fin klänning och en blus på
Espri på rean jag blev riktigt nöjd faktiskt ! Sen drog vi oss bort mot gamla stan där vi intog en härlig lunch på en
liten italiensk resturang, riktigt god pasta med ett gott vitt vin. Undrar vad folk tänkte om oss för munnen gick i ett på
oss hela tiden......Vi har ju så mycket att tala om !!! Helt underbart faktiskt att vi har så kul ihop, åren emellan oss blir
liksom mindre och mindre med tiden. Efter den goda lunchen blev det lite mer affärer innan vi drog till hotellet för
att vila benen en stund och en uppfräschande dusch.
Före middagen på kvällen blev jag bjuden på mosserande på rummet mums !! Efter mera prat (vi borde vara ganska
hesa efter den här helgen) så vandrade vi ner till resturangen där mina vänner bokat bord. Kungsholmen heter stället
som tydligen ägs av tv personligheten och kocken Melker Andersson. Ett fullsmockat ställe med hög musik och en massa härlig mat att välja på. Suverän service (=snygg och charmig servitör) vi fick in maten väldigt snabbt och VÄLDIGT god mat. Kusinerna och jag valde bohuslänsk fiskgryta med saffran och syrran fastnade för Paella. Det var mycket gott

och vällagat. Till efterrätt tog vi Irish coffie och syrran slog till på en chokladmousse som var ett konstverk att titta på

och enligt henne lika smarrigt att äta. Vi blev sittande ca 3 timmar på resturangen, jättetrevligt. Sen blev det en tur till

hotellbaren för en nattfösare innan vi ramlade i säng vid halvett tiden.

Söndagen blev helskön. VI startade med en rejäl hotellfrukost, tog väskorna till centralstation där vi låste in dem i varsin box och därefter tog vi bussen ut till Djurgården och Rosendahls trädgårdar. En underbar plats med härliga blommor och mysig butik där det inhandlades te och bröd. En kaffetår i parken blev det oxå.

Sen bussen tillbaka till Djurgårdsbron och därifrån promenerade vi inmot stan. Skönt att bara slappa en helg inte stressa det minsta utan bara ta det som det blir. Jättemysigt !!

Sen skildes vi åt och jag tror vi alla var väldigt nöjda med helgen, dock lite trötta i benen.......

Jag är jätteglad åt helgen och vill rikta ett stort tack till Helena Cecilia och Diddi som gjorde den så härlig, och tack

till övriga kussar som bjöd mej på en härlig helg. Jag är helnöjd !!!


Sen kan jag meddela att min mobil har slutat fungera men ska in till stan och fixa den i morgon, sen blir det fart igen.

En vecka semester kvar hoppas på sol och pool.




see you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback