Prima Paolo

Har för första gången sett Paulo Robertos matprogram på tv 4 + , och det var faktiskt en riktigt trevlig
bekantskap. Jag gillar ju matprogram ja mat och matlagning också naturligtvis, tycker det är kul att
bli lite inspirerad av "proffskockarna". Ja nu kan man kanske inte kalla Paolo proffskock men en viss
talang det har han ju  och prata kan han ju definitivt. I dagens program lagade han mat tillsammans med
sin kusin Maria Teresa tror jag hon hette och hon var helt i Paolos stil; agressivt pratig och yvig som en
äkta italienare ! De lagade potatissallad (till förrätt ?)  kycklingrullader med friterade grönsaker en rätt som jag
tror att jag ska försöka ge mig på kanske redan till helgen och till dessert nån sorts chokladtårta (inte så märkvärdig
tyckte jag hade förväntat mej en lite roligare dessert) Men det var ett kul program och roligt att se att han
verkligen kan och är stolt över sitt italienska arv och sin matkultur. Jag förstår att det är nog inte så lätta att komma
som pojkspoling och vilja köra ut fastrar och tjejkusiner från köket, men jag tyckte han skötte sig utmärkt.
Nu är jag långledig och får sovmorgon i 3 dagar, ja jag tänkte ju gå på spinning på lördagmorgon så då
blir det till att sätta klockan. Första passet för hösten, får se hur jag orkar med det ........ Hoppas på fint väder i morgon för då ska jag städa poolen.
Kvällsmålet för oss blev Thaisoppa med frästa kräftstjärtar och osttoast. Gott gott !



see you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback