Lön=räkningar......

Igår kom lönen och idag försvann den.... Nej vars så farligt är det inte men inte är det det roligaste man vet
att betala räkningar. Man riktigt ser hur pengarna rinner iväg. Och på vad ??? Bilen, bensin, a-kassa, mat och andra små roliga saker..... Trist men nödvändigt. Vore glad om jag slapp några stycken men det är bara att bita i det sura äpplet och skicka iväg betalningarna. Men det är bra smidigt med internetbank i alla fall. Tänk förr när man satt och skrev in alla räkningar och skickade iväg med posten, tog ju flera dagar !! Nu är det bara ett musklick och iväg flyger pengarna. Ja det är klart en jäkla massa siffror får man ju skriva in (man hoppas varje gång att man gjort rätt) och än så länge har det gått bra (peppar peppar ta i trä)
I kväll blev det pannkakor till kvällsmat, tänk vad gott det är i alla fall.... med lite socker på förstås, mums mums.
I dag var det en lång arbetsdag men imorrn desto kortare och på fredag lördag söndag är jag LEDIG !! Hoppas det blir fint väder så man kan njuta de sista augustidagarna. Kan ju i alla fall bada i poolen även om det inte är varmt "på land".
Ska åka och se om jag kan hitta några nya läsglasögon i morgon, behöver verkligen hitta ett par just nu använder jag Berras och de är LITE stora för mej om ni förstår vad jag menar. De glider liksom ner för näsan PRECIS HELA TIDEN !!!!!
Jag blir helgalen.  Så i morgon måste jag fixa ett par som är lagom för min lilla näsa !
Nu ska jag kolla ett nytt program på tv 4 + Det hette Försvunnen och verkar passa mej perfekt, jag som gillar snyftprogram på tv :)

see you


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback