Dopdag

Idag är det dopdag i Örebro, lilla Milton senaste tillskottet i vår stora släkt ska få sitt namn officiellt i Nicolai kyrka. Ska bli mysigt som det alltid är med dop.
Av den anledningen gick jag promenad med Maxen tidigt i morse, Och jag börjar undra är Golden Retriver klassad som fågelhund eller är det min hund som är lite knasig och inte har fattat att han är en sån ? Ute på åkern fanns ca 100 käcka kanadagäss och jag börjar kommendera voffsingen att jaga bort dom.... men fattar han ???? Nej han ser dom inte ens eller också är han skraj och spelar dum för han förstår inte varför matte motar ut honom på åkern och pekar och skriker !!
Jag fick helt enkelt gå ut och agera hund själv och då var det plötsligt skitkul att jaga fåglar när käcka matte följde med som beskyddare..... Ack ack ack en sån Modig hund man har. Men vi fick i alla fall fart på dom rackarna så de flög till skogs eller till nån  annan åker vad vet jag liv förde de i alla fall när de flaxade iväg. Så det blev en naturupplevelse idag med tänk vad man får vara med om på landet. Undrar vad det blir härnest......en björn kanske eller en varg !!! Det vore nåt det att berätta för barnbarnen, när mormor/farmor mötte en björn i skogen. Huh det hoppas jag aldrig händer, de får i så fall vara en liten gullig björnunge.
Nej här nu ska jag vänta på skjutsen till Ö-bro, här är en bild på dagens outfit (haha ni känner väl mej Blondinbella) från Espri inköpt förra helgen i Stockholm. (på REA)


see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback