Skägget är väck!!

Yes  min lilla Berra tog sitt förnuft tillfånga och rakade av sej slutspelsskägget i dag ! Så nu har jag min goa gubbe tillbaka, han längtade väl efter en puss kan jag tro ;) Han blev 10 år yngre på bara ett par minuter tänka sig.
Ikväll blev det soppa och nybakat bröd till kvällsmat. Gott gott. Provade ett nytt recept på Dinkelbullar: enkelt som bara den: 25 g jäst 1 tsk socker 1 msk havssalt 7 dl ljummet vatten blandas häll därefter i 16 dl dinkelmjöl 1 dl krossade linfrö och 100g strimlade aprikoser. Låt arbeta helst i maskin ca 15 minuter jäs 30 minuter under duk. Arbeta degen igen (det går åt lite mera mjöl) dela i 24 delar rulla till bullar, jäs 30 minuter på plåt och grädda 250 grader 10 minuter ;klart !! De blev jättegoda kan jag meddela prova gärna .
I morgon är det valborgsmässoafton, och jag jobbar kort dag, skönt !



see you

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback