dan före dan före dan

Efter 2 dagars städning och fixning börjar nu huset lukta jul. Nu ska bara granen kläs sedan kan vi sitta och tindra, For idag in till stan för att handla det sista klapparna och lite julmat. Redan när jag kom in till city kl 10.30 var det fullt med folk i affärerna och långa köer med folk i kassorna. Usch sånt hatar jag verkligen. Gjorde mina inköp snabbt och for sedan ut till Coop för att inhandla julmaten. Där var det kaos på parkeringen bilar överallt. Men det är ju en stor affär så det märktes faktiskt inte där inne. Strosade ru nt och fyllde kundvagnen till bredden. Sen for jag hem ganska nöjd faktiskt. I morgon kan jag ta det lugnt.
Bernt tog fram vår tomte med lykta som ska stå på gräsmattan. Den gör sig ju inte så bra utan snö men nu är det som det är bara att gilla läget. Max blev livrädd. Han skällde ut tomten efter noter, han som aldrig skäller!! Bernt var tvungen att sitta vid tomten och locka fram Max så han fick nosa på tomten och se att han inte var ett farligt monster. Sen gick det bra. Försökte tända lyktan men det blåste lite för mycket så den slocknade ganska fort, får försöka lite senare
Tänk nu är det bara lite snö som fattas för att julkänslan ska bli komplett.  Klapparna är inhandlade. mat finns i kylen granen står så grön och grann i stugan och alla barnen tindrar.

GOD JUL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback